loading...
انگشتر و گردنبند نقره اصل
جواهرات و نقره جات بازدید : 58 چهارشنبه 06 اسفند 1399 نظرات (0)

در سال یکبار هوا مهیا می گردد تا موکلین آفتاب به زمین بیایند و آفتاب در برترین موقعیت خویش مجموعا کهکشانها قرار گیرد تا آفتاب در آن زمان نسبت به دیگر کواکب روی زمین نیرو غالبای داشته باشد.
حضرت محمد (ص) فرمودند: (یا عل ى) همانا عقیق اولین کوه ى هست که به ربوبیت خدا ى متعال و نبوت من و وص ى بودن تو و امامت فرزندانت و اختصاص داشتن جنت به پیروان تو و اختصاص نار به دشمنان تو شهادت داده می باشد. از خواص شرف شمس نیزه بعنوان نوع ای از انگشتر سلیمان ى اسم موفقیته اند و آن را به عوالم خمسه تفسیر نموده اند و رازی از تورات و انجیل و قرآن می فهمند که در کتاب شمس معارف کبر ى جلد نخست مطالب اکثرای در فواید شرف شمس آورده گردیده وحضرت آیت الله حسن زاده آملی وشیخ قیمتی به مطالب اکثرای در همان زمینه اشاره فرموده اند. https://sharafonline.ir/blog/sharaf-shams-properties/


بعضی می گویند نقش شرف شمس کلمات الله، جمیل، رحمن، مومن و نور می باشد که بجای نقش کلمات از پنج حرف نخست آنها بصورت «ا.ج.ر.م.ن » میتوان به کار گیری نمود. طبق روایات و منابع اسلامی احترام الشمس نگین نیست بلکه دعایی می باشد منسوب به امام علی (ع) که بر روی گوهر عقیق زرد حکاکی می گردد. حکاکی همین دعا آداب خاصی دارد که باید رعایت گردد تا در هنگام بهره بردن از آن بتوان از همه خاصیت ها دعای شرف الشمس بهره موفقیت.
در کتاب سر المستتر روحانی بهائی هم مطالبی درمورد اینکه آداب حکاکی انگشتر شرف شمس چیست آورده گردیده میباشد. حکاکی همین دعا باید در روز ۱۹ حمل که مقابل با روز ۱۹ فروردین هست، در ساعات مشخص گردیده بر روی عقیق زرد و در صورت وجود نداشتن عقیق زرد بر روی کاغذ زرد رنگی نوشته گردد و همراه بشر باشد.
حرز منزلت الشمس باید روی عقیق زرد رنگ نوشته گردد و در حالیکه همان گوهر در دسترس نبود، روی یک بخش کاغذ به رنگ زرد. در همین حرز ۵ نام اعظم خداوند به طریق مخصوصی نوشته می گردد که حکاکی آن کار هر کسی نیست. می گویند نویسنده همان اسامی باید آدمیزاد آگاه و پاکی باشد و بتواند قوانین نوشتن همین حرز را رعایت کند. در نوشتن عزت الشمس، هیچ خطی نباید دوبار کشیده گردد، سوراخ های ستاره و میم و ها و واو نباید بسته باشد، خطوط در آغاز و انتهای ستاره نباید یگدیگر را حتم نمایند، اندازه الف ها یکسان باشد، واو آخر روی تمامی نقش کشیده گردد و در حالتی که متن، روی کاغذ نوشته می گردد، به جای جوهر از گلاب و زعفران به کار گیری گردد.

بر روی انگشتر شرف الشمس کلمات الله، جمیل، رحمان، مومن و نور با حروف رمزی ویژه ای که برای همین کار تعریف گردیده حکاکی می گردد. حکاکان شرف الشمس به جای نوشته، از نقوشی بهره بردن می نمایند که معرف همان کلمات می باشدند و در واقع حروفی میباشدند که از تورات، انجیل و قرآن گرفته گردیده اند.


خواص شرف شمس

قیمت نگین عقیق مخصوصا ً عقیقی که مزی ّن به شرف شمس باشد را نمی توان در چند جمله توضیح کرد، پیامبران و ائمه اطهار (ع) بر سنگهای خاتم صحه گذاشته اند لیکن نه به خاطر آنکه تاثیر ى طلسمی ى دارند، بلکه آن سنگ هرچه باشد برگزیده گردیده و برا ى حاوی آن اثرات ى از جمله فتح مهمات و دفع بلیات و غیره دارد و اثرات آنها ذات ى نیست و از جانب خدا ى تعال ى میباشد. پس در صورتی که کس ى تاثیر آنچه را که همراه خویش م ى دارد، ذات ى و مستقل بفهمد به خدا ى یگانه شرک ورزیده هست. نیزه ملک سلیمان را خداوند در خاتم او قرار داده بود، هرگاه سلیمان آن در دست م ى گذاشت تمامی ى جن و الفت و شیاطین و نیزه پرندگان و وحوش به نزد و ى حاضر گردیده و از او اطاعت م ى نمودند. باد م أمور حمل تخت او بود و نیزه شیاطین و فردها و پرندگان و چهار واپسین ى که تحت اوامرش بودند همگ ى آنها را جابه جا م ى کرد.


هر کسی همان دعا را بنویسد و آن را نزد خویش نگاه دارد خداوند به واسطه ی همین دعا، همواره حافظ و نگهدار او خواهد بود.
۲- هر زمان که در حضور امپراطور و سلطان باشد در حالتی که گوهر عزت الشمس که دعا هم بر روی آن حک گردیده همراه داشته باشد مورد پذیرش امپراطور قرار می گیرد و خداوند از شر و صدمه ی آنها وی را در امان نگه می دارد.
۳- کسی که اسما خداوند را با خویش حمل کند در نیزه کاری پیروز می شود هر که با وی کینه کند از طرف خداوند مورد نکوهش قرار می گیرد.
۴- و هر کسی که نسبت به دارای ی همین دعا نیت نامناسبی داشته باشد خداوند جادو و طلسمی او را باطل می سازد.
۵- و هر کسی که بسته باشند یعنی حاجتی داشته باشد به واسطه ی سنگ شامل شرف الشمس حاجتش بر آورده می گردد و گشایشی در کارش ایجاد می شود.
در شرایطی که کسی مریضی صرع داشته باشد و در واقع برای همگی ی بیماریها ومرضها افاقه می نماید و کارساز هست.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 32
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 44
  • بازدید سال : 703
  • بازدید کلی : 3,444